تاریخ انتشار : 1400/4/19 15:33:3
صدور الکترونیکی پروانه ساخت برای مقابله با کرونا
کد خبر: 1400-04-0006 ; صدور الکترونیکی پروانه ساخت برای مقابله با کرونا

صدور الکترونیکی پروانه ساخت برای مقابله با کرونا

به گزارش صبا نفت به نقل از دنیای اقتصاد، شیوع بیماری ناشناخته کرونا در سال ۹۸ بسیاری از برنامه‌های شهرداری تهران را تغییر داد و ورود کرونا حوزه شهرسازی تهران را متحول کرد. تغییرات در این حوزه با سرعت انجام شد تا شرایط را در دوره شیوع کرونا برای پایتخت نشینان سهل کند.

الکترونیکی شدن فرآیند صدور پروانه‌های ساخت‌وساز با هدف کاهش حضور و مراجعه شهروندان به سازمان‌ها و دستگاه‌های مسوول یکی از اقدامات مدیریت شهری برای مهار شیوع ویروس کرونا بوده است. در مدت شیوع کرونا بستر ارائه الکترونیک خدمات گوناگونی در حوزه شهرسازی و معماری فراهم شد. به این ترتیب در حال حاضر امکان ثبت درخواست غیرحضوری انواع پروانه ساختمانی و پایان کار آپارتمانی، انتخاب مهندس معمار طراحی، امکان رویت فرم‌های دستور نقشه و اعلام عوارض بدون مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک شهر، امکان ثبت اعتراض و دفاعیه به آرای کمیسیون ماده ۱۰۰، امکان رویت جزئیات اقدامات پرونده به انضمام دلایل برگشت و عدم تایید در هر مرحله، امکان ثبت اعتراض به نظریه‌های کمیسیون‌های ماده ۷، امکان پرداخت غیرحضوری عوارض ماده هفت، امکان خوداظهاری مالک نسبت به اعلام درختان داخل و بر ملک، امکان تعیین کارشناس رسمی دادگستری درخصوص آرای ماده ۱۰۰ و پرداخت هزینه کارشناسی و امکان استعلام ضوابط طرح تفصیلی براساس مشخصات ملک، ایجاد امکان رویت تخلفات هر پلاک (پرونده‌های مربوط به سال ۹۷ به بعد که در حال تکمیل و تعمیم به تمامی سال‌هاست) و ارائه خدمات گواهی پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی به صورت سیستمی و از طریق اینترنت مهیا شده است.

خدمت‌رسانی در این حوزه‌ها از طریق ایجاد حساب شهروندی در سامانه «تهران من» قابل انجام است. در واقع با هوشمندسازی فرآیند پروانه ساختمانی و کنترل سیستمی ضوابط و مقررات، امکان اعمال نظر شخصی و به صورت دستی و خارج از ضوابط و مقررات طرح تفصیلی در پروانه ساختمانی وجود ندارد و این یعنی حذف امضاهای طلایی که می‌تواند در حوزه شهرسازی آفت‌زا باشد.

 در این مدت همچنین سامانه شناسایی برخط گودهای رها شده راه‌اندازی شده است. این سامانه به منظور در اختیار داشتن آمار به روز و برخط گودهای رهاشده سطح شهر و استفاده از آن در برنامه‌ریزی و نظارت عالیه بر وضعیت این گودها راه‌اندازی شد.

 


© شرکت مهندسی و ساختمانی صبانفت

freebuild

تماس با ما

تماس با ما : 8-88600633-021
ایمیل : info@sabanaft.com

freebuild

آدرس

تهران، میدان شیخ بهایی
خیابان ونک غربی، شماره 172

ما را دنبال کنید