تاریخ انتشار : 1395/6/15 9:42:50
آغاز سرشماری نفوس و مسکن از سوم مهرماه
رئیس سازمان برنامه بودجه تهران از آغاز سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 از سوم مهر خبر داد و گفت: خانوارهایی که پس از دو مرحله سرشماری ...

رئیس سازمان برنامه بودجه تهران از آغاز سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 از سوم مهر خبر داد و گفت:خانوارهایی که پس از دو مرحله سرشماری اینترنتی و حضوری غایب باشند، به صورت تلفنی سرشماری می‌شوند.

نعمت‌اله ترکی با اشاره به آغاز سرشماری نفوس و مسکن از سوم مهرماه، گفت: این سرشماری در دو مرحله از سوم تا ۲۴ مهرماه به صورت ثبت‌نام اینترنتی و از ۲۵ مهرماه به مدت یک ماه به صورت مراجعه حضوری انجام خواهد شد. رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران افزود: در مرحله اول شهروندان با مراجعه به سایت اینترنتی که به زودی آدرس آن اعلام خواهد شد اطلاعات خود را ثبت خواهند کرد و در مرحله بعدی با مراجعه حضوری سرشمارها اطلاعات آنها ثبت خواهد شد. پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم در استان تهران و دسترسی شهروندان به اینترنت ۹۰ درصد در ثبت نام اینترنتی مشارکت فعال داشته باشند.

وی ادامه داد: سرشماری به صورت حضوری همانند سال‌های قبل انجام خواهد شد و انتظار می‌رود خروجی آمارها نسبت به دوره‌های قبل در زمان کمتری به دست آید. همچنین خانوارهایی که پس از دو مرحله سرشماری اینترنتی و حضوری غایب باشند به صورت تلفنی سرشماری خواهند شد.

رئیس سازمان برنامه بودجه استان تهران با اشاره به اینکه تا سال ۱۳۹۰ سرشماری نفوس و مسکن هر ۱۰ سال یکبار برگزار می‌شد افزود: از سال ۱۳۹۰ قرار شد سرشماری نفوس و مسکن به صورت دوره‌های پنج ساله برگزار شود و علت این تغییر نیز تدوین برنامه‌های توسعه کشور به صورت پنج ساله بود. لذا می‌طلبید که آمارگیری‌ها نیز هر پنج سال انجام شود تا مبنای درستی برای برنامه‌های توسعه کشور قرار بگیرد.

وی افزود: ۶۳۶۹ نفر نیروی انسانی در دو بخش ستادی و اجرایی برای سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ به کار گرفته خواهند شد که از این تعداد ۵۱۷۲ نفر نیروی اجرایی شامل مامورین و کارشناسان خواهند بود. همچنین ۲۵۰۰ نفر نیز به عنوان نیروی اجرایی در شهرستان‌های استان تهران برای این سرشماری به کار گرفته خواهند شد.

وی تاکید کرد: همه سرشمارهایی که به صورت حضوری مراجعه خواهند کرد از طریق ثبت نام اینترنتی و پس از اینکه آموزش‌های لازم را می‌بینند به درب منازل مراجعه خواهند کرد که مشخصات شناسایی آنها نیز از جمله کارت شناسایی و لباسشان به زودی اعلام خواهد شد. 

ترکی ادامه داد: همه افرادی که می‌خواهند به عنوان نیروی انسانی در این طرح مشارکت کنند از عموم مردم می‌توانند از طریق ثبت نام در سامانه S۹۵.SCI.ORG.IR اقدام کنند.

وی در خصوص بودجه اختصاص داده شده برای برگزاری سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ نیز گفت: بیش از ۹۶ درصد بودجه سرشماری سال ۱۳۹۵ توسط مرکز آمار ایران تامین خواهد شد. همچنین ۳۸۰ میلیون تومان نیز برای خرید تجهیزات از اعتبارات استانی تخصیص داده شده است.

وی تاکید کرد: پیش از آغاز سرشماری مستنداتی که برای سرشماری نیاز است مانند کارت ملی و ... توسط رسانه‌ها به مردم اعلام خواهد شد تا شهروندان در هنگام مراجعه مامورین سرشماری حتما این مستندات را در اختیار داشته باشند.

رئیس سازمان برنامه بودجه استان تهران از تشکیل ستاد مرکزی سرشماری نفوس و مسکن در استان تهران به ریاست استاندار تهران خبر داد و افزود: مدیر سرشماری رئیس سازمان برنامه بودجه سازمان تعیین شده و ریاست ستادهای سرشماری در شهرستان‌های استان تهران نیز فرمانداران خواهند بود.

وی ادامه داد: ۲۱ دستگاه عضو ستاد اصلی هستند که در طی انجام این سرشماری تلاش خواهند کرد مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنند. فرمت سرشماری‌ها شامل تعداد سوالات، نحوه پر کردن پرسشنامه‌ها و ... به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

ترکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پروژه‌های افتتاح شده طی سه سال گذشته و در دولت تدبیر و امید اشاره و کرد و افزود: از سال ۱۳۹۲ تا سال جاری حدود ۴۵۰۰ پروژه در استان تهران اجرایی شده که رقمی معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان برای احداث این پروژه‌ها تخصیص داده شده است. در سال ۱۳۹۵ حدود ۶۵۰ پروژه در استان تهران و در هفته دولت به بهره برداری رسید که در بخش‌های مختلف این پروژه‌ها اعتباری معادل ۵۶۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده بودند.

وی ادامه داد: تامین آب شرب استان تهران از اولویت‌های این استان بود که بخش اعظم آن از طریق آب‌های پشت سد و بخش دیگری از طریق منابع زیرزمینی تامین شده است. لذا برای تامین آب شرب با کیفیت باید از منابع آب‌های جاری یا آب‌های پشت سد بیشتر استفاده کنیم، لذا در قالب دو پروژه برای آبرسانی به شرق و جنوب شرق استان از سد ماملو استفاده کردیم و در غرب و جنوب غرب نیز از دو سد طالقان و امیرکبیر استفاده شد. همچنین احداث رینگی به نام قمر بنی هاشم برای اتصال منابع آبی غرب و شرق استان تهران در نظر گرفته شده است که امیدواریم تا پایان سال ۱۳۹۶ این مجموعه تکمیل شود.

ترکی به احداث و بهره برداری از تصفیه خانه در شهرستان‌های استان تهران اشاره کرد و افزود: قطعا از آبی که توسط این تصفیه خانه‌ها تصفیه می‌شود در بخش‌های آبیاری فضای سبز، صنعت و کشاورزی استفاده می‌شود. تا پایان سال ۱۳۹۶ بیش از ۷۰ درصد شهرستان‌ها از منابع آبی تصفیه‌خانه‌های خود بهره مند خواهند شد. در حال حاضر نیز هر دو ماه یکبار افتتاح یک تصفیه خانه در شهرستان‌های استان در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان برنامه بودجه استان تهران از آمادگی ۷۸ کشور برای سرمایه گذاری در استان تهران خبر داد و افزود: در حال حاضر دو میلیارد دلار سرمایه گذاری توسط کشورهای خارجی در استان پس از برجام انجام شده است. این در حالیست که کشورهای زیادی برای سرمایه گذاری در استان تهران اعلام آمادگی کردند. ستاد جذب سرمایه‌گذاری در استان تهران تشکیل شده و کلیه طرح‌ها و پروژه‌هایی که ظرفیت سرمایه گذاری خارجی در آنها وجود دارد در سامانه‌ای به طور کامل تشریح شده است. همچنین روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه نیز مقرر کرده این پروژه‌ها را به طور کامل اعلام کند.

ترکی به تشکیل ۱۵ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان تهران اشاره کرد و افزود: ۱۹۵ پروژه در این حوزه با مشارکت ۲۵ دستگاه اجرایی مصوب شده که از این میان ۷۸ پروژه بر حسب نیاز استان و کشور در اولویت قرار گرفته است.

وی به احداث واحدهای تولیدی و عرضه کالا به صورت مستقیم در قالب اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: به زودی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی برای افزایش توان بسته بندی و صادرات محصولات کشاورزی استان تهران احداث خواهد شد همچنین در بخش گل و گیاه نیز با توجه به اینکه استان تهران با تولید یک میلیون شاخه گل در سال رتبه نخست کشور را دارد، اما در صادرات نقش بسیار کمی دارد احداث می‌شود که این پایانه تا دهه فجر افتتاح خواهد شد تا در زمینه بسته بندی و صادرات موجب افزایش توان استان تهران شود.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان در واحدهای صنعتی طی سه سال گذشته سرمایه گذاری انجام شده است که این موضوع موجب افزایش اشتغال زایی در سطح استان تهران شده است. همچنین در بخش صنعت ۱۰۶۰ واحد که غیر فعال و یا نیمه فعال بودند پس از شناسایی با واگذاری تسهیلات بار دیگر به عرصه تولید باز گشتند.

ترکی به ایجاد ۱۲۰ هزار فرصت شغلی به طور سالانه در استان تهران خبر داد و افزود: ظرف سه سال گذشته ۴۸۰ هزار شغل جدید در استان تهران ایجاد شده است.

freebuild

تماس با ما

تماس با ما : 8-88600633-021
ایمیل : info@sabanaft.com

freebuild

آدرس

تهران، میدان شیخ بهایی
خیابان ونک غربی، شماره 172

ما را دنبال کنید