تاریخ انتشار : 1398/9/24 15:22:16
همتی:روند کاهنده نرخ تورم ادامه می‌یابد
کد خبر: 1398-09-0025 ; همتی:روند کاهنده نرخ تورم ادامه می‌یابد

همتی:روند کاهنده نرخ تورم ادامه می‌یابد

ایرنا- رییس کل بانک مرکزی گفت: نوسان نرخ در بازار ارز و سایر بازارها تلاش می‌ شود با تداوم آرامش و تعادل در بازارها، آرامش برقرار و روند کاهنده نرخ تورم تداوم یابد.

به گزارش روز یکشنبه بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در هشتمین نشست دوره ای با اقتصاددانان ضمن تشریح وضعیت ارزی کشور گفت:تداوم فشار تحریم ها در روند صادرات غیر نفتی کشور خللی بوجود نیاورده و این امر به خوبی در حال انجام است و تامین ارز واردات نیز بوسیله سامانه نیما انجام می شود و شاهد انجام روان تامین ارز در سامانه نیما هستیم. همتی با اشاره به انتشار اخباری در زمینه کاهش صادرات غیرنفتی کشور تصریح کرد: صادرات غیرنفتی کشور در هشت ماهه ابتدایی امسال نسبت به سال گذشته از نظر وزنی افزایش داشته، اما اصلاح نرخ‌های پایه صادراتی و شفاف سازی میزان اظهار صادرات توسط صادرکنندگان، باعث کاهش ارزش اعلامی صادرات غیر نفتی شده بود، بنابراین روند صادرات غیرنفتی کشور رو به رشد است و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: با وجود فضای روانی ایجاد شده در بازار ارز و نوسان در این بازار در هفته‌های گذشته، اکنون با مدیریت بازار از نظر ریال و ارز توسط بانک مرکزی موجب ایجاد تعادل و آرامش دوباره در بازار ارز شد. همتی همچنین با اشاره به کاهش نرخ ماهانه و نقطه به نقطه تورم تولیدکننده در آبان ماه گفت:  این آمار نشان دهنده موفقیت بانک مرکزی در کنترل تورم بوده و با وجود نوسان در بازار ارز و سایر بازارها برایتداوم آرامش و تعادل در بازار تلاش می شود.  هشتمین نشست دوره ای رییس کل بانک مرکزی با اقتصاددانان با محوریت موضوع هایی مانند راهکارهای ثبات بازار ارز، کنترل و هدایت نقدینگی، کاهش تورم و موضوع هایی نظیر لایحه بودجه ۹۹ و راهکار مقابله با تاثیرات آن بر سیاست های پولی، مسایل مربوط به طرح بانکداری مجلس برگزار شد.


© روابط عمومی شرکت مهندسی و ساختمانی صبانفت

freebuild

تماس با ما

تماس با ما : 8-88600633-021
ایمیل : info@sabanaft.com

freebuild

آدرس

تهران، میدان شیخ بهایی
خیابان ونک غربی، شماره 172

ما را دنبال کنید