تاریخ انتشار : 1398/10/2 13:21:52
افتتاح اولین خیابان کامل در پایتخت در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم
کد خبر: 1398-10-0003 ; افتتاح اولین خیابان کامل در پایتخت در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم

افتتاح اولین خیابان کامل در پایتخت در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم

عصر ساختمان- اولین خیابان کامل در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در راستای اولویت دهی به حمل و نقل انسان محور و توسعه حمل و نقل پاک به بهره برداری رسید.

شهردار منطقه۲۰ خبر داد:

افتتاح اولین خیابان کامل در پایتخت در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، صبح دیروز 40 پروژه شهری در زمینه ارتقا سرانه های فرهنگی، ورزشی، خدماتی، عمرانی و ترافیکی  با حضور شهردار  تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران شهری به بهره برداری رسید.

40 پروژه بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس شهری از قبیل احداث بوستان و فضای سبز، فضاهای ورزشی، تعریض معابر و اقدامات ترافیکی، پیاده رو سازی، احداث پل های عابر پیاده، پروژه های زیرساختی مسیل ها، زیباسازی شهری، پروژه های مشارکتی و ... با هزینه ای بیش از 63 میلیارد تومان تکمیل و به بهره برداری رسید. 

فرهاد افشار شهردار منطقه 20 پروژه فرا منطقه ای پایانه و پارک سوار جوانمرد قصاب را یکی از طرح های مهم برای این منطقه دانست و عنوان کرد: این پروژه با مساحت 5 هزار و 500 متر مربع به عنوان بزرگترین پایانه پهنه جنوب شهر تهران به منظور ساماندهی ترافیکی و حمل و نقل عمومی در نزدیکی ایستگاه مترو جوانمرد قصاب در دو بخش پایانه و پارک سوار احداث شده است.

افشار با اشاره به اینکه 5 بوستان شاخص در این منطقه افتتاح می شود، تصریح کرد: با احداث و بهره برداری بوستان های بانوان، توسکا، خانواده، مینیاتور و زنبق در مجموع 23 هکتار به سرانه فضای سبز منطقه 20 اضافه شده و سرانه فضای سبز از 16.97 به 17.59 متر مربع افزایش پیدا می کند. وی با تاکید بر اینکه در این برنامه اولین بوستان بانوان در منطقه 20 به بهره برداری می رسد، گفت: در راستای توسعه فضای سبز شهری و بهره مندی بانوان از فضاهای اختصاصی امن و مفرح، بوستان بانوان با امکاناتی نظیر مسیر دوچرخه سوتاری، تجهیزات بدنسازی، آلاچیق و المان های پارکی در اختیار بانوان قرار می گیرد.  شهردار منطقه 20 از بوستان توسکا با مساحت 79 هزار متر مربع به عنوان یکی از پروژه های ویژه این منطقه نام برد و افزود: بوستان مینیاتور با وسعت 12 هزار متر مربع و بوستان زنبق به وسعت 4500 متر مربع از دیگر پروژه های مهم است. همچنین بوستان تفرجگاهی خانواده با کاربری شهربازی با مساحتی بیش از 3 هکتار با امکاناتی نظیر وسایل مدرن بازی، آمفی تئاتر، محوطه کارتینگ، کسیر ریل قطار، آبنما، برکه مصنوعی و ... نیاز شهروندان منطقه را مرتفع خواهد کرد.

افشار به اقدامات انجام شده در راستای اصلاحات ترافیکی معابر و روانسازی عبور و مرور اشاره کرد و گفت: احداث بلوار شهید فدایی در ضلع جنوبی حرم عبدالعظیم حسنی(ع)، اصلاح گذر در خیابان امام حسین(ع)، تعریض خیابان شهید غیبی، بازگشایی معبر شهید صفر نعیمی در ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) اصلاحات هندسی از جمله دسترسی میدان سلمانی به خیابان شهید یوسفی نژاد و بزرگراه شهید آوینی دسترسی به خیابان میثم شمالی و همچنین اجرای دیوار صوتی بزرگراه شهید کریمی را از جمله پروژه های این منطقه با هدف روان سازی معابر و سهولت دسترسی شهروندان انجام شده است.  وی پروژه مناسب سازی خیابان ایرانیت(خیابان کامل) در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به طول 730 متر در راستای اولویت دهی به حمل و نقل انسان محور و توسعه حمل و نقل پاک با طراحی سه مد پیاده، دوچرخه و سواره را از دیگر پروژه های این منطقه در راستای رفاه حال شهروندان اعلاک کرد.

شهردار منطقه 20 در خصوص پروژه های ترافیکی عنوان کرد: پیاده روهای میدان شهید بروجردی تا شهید قائنات، خیابان فدائیان اسلام، امامزاده عبدالله، شهرک علائین، کریمی شیرازی تا سلمان فارسی در مجموع به متراژ 5 هزار و 275 متر مربع با رویکرد ایمن سازی و مناسب سازی معابر و تسهیل عبور و مرور شهروندان احداث و ترمیم شده است. همچنین 3 پل عابر پیاده شامل خیابان شهید رجایی مقابل مجتمع طلاب، خیابان شهید رجایی مقابل مجتمع کارون و خیابان دادسرا حد فاصل خطوط ریلی راه آهن تا مجتمع طلاب در مجموع به متراژ 122 متر احداث شده است.

افشار ادامه داد: در راستای هدایت روان آب های سطحی، حفظ ایمنی و ارتقا مسائل محیط زیستی و پیشگیری از آبگرفتگی و بروز سیلاب های احتمالی، احداث کانال های هرنجی، هلال احمر، بازیافت و آزموده اجرا شده است.  وی به احداث کارتینگ بوستان مادر در زمینی به وسعت 2000 متر مربع اشاره کرد و گفت: با هدف تسریع در انجام پروژه ها و استفاده از توان مشارکتی سرمایه گذاران، پروژه های ایجاد مسیر سبز ری در راستای ایجاد پاتوق اجتماعی شهروندان با متراژ 5000 مترمربع در جال اجرا است.

شهردار منطقه 20 با تاکید بر توجه به حرمت شهدای گرانقدر و تاثیر معنوی آن ها در شهر و ظهور فرهنگ شهادت و شعائر اسلامی و اخلاقی، تصریح کرد: بنای یادمان شهدای گمنام در بوستان جانبازان برگرفته از معماری اسلامی ایران با پوشش کاشی لعابدار هفت رنگ و با استفاده از طرح های اسلیمی مزین به اسما الهی و آیات قرآنی با هدف تکریم ایثار و دلاورمردی شهدای گرانقدر اجرا شده است.


© روابط عمومی شرکت مهندسی و ساختمانی صبانفت

freebuild

تماس با ما

تماس با ما : 8-88600633-021
ایمیل : info@sabanaft.com

freebuild

آدرس

تهران، میدان شیخ بهایی
خیابان ونک غربی، شماره 172

ما را دنبال کنید