تاریخ انتشار : 1396/4/21 12:4:58
حمل نفت خام به اروپا افزایش یافته است
شرکت ملی نفتکش از افزایش "روزانه" حمل نفت خام ایران به مقاصد اروپایی خبر داده است.

شرکت ملی نفتکش از افزایش "روزانه" حمل نفت خام ایران به مقاصد اروپایی خبر داده است.

محمدرضا شمس دولت آبادی، مدیر امور بین‌الملل این شرکت گفته است که با این افزایش، برنامه‌هایی برای ارتقای ناوگان حمل و نقل در دست است.

دولت آبادی که در حاشیه یک کنفرانس انرژی در شهر استانبول ترکیه صحبت می‌کرد، به خبرگزاری رویترز گفته است: "ما برنامه‌هایی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل و همچنین جایگزینی نفتکش‌های کهنه در دست داریم."

با برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی، ایران به تدریج دوباره به خریداران اروپایی نفت خود متصل شده که در این میان شرکت ملی نفتکش ایران نقش کلیدی در رساندن نفت خام ایران به کشورهای اروپایی را داشته است.

شمس دولت آبادی همچنین گفته است: "شرکت ملی نفتکش ایران قصد دارد کشتی‌های ویژه حمل ال‌ان‌جی (گاز طبیعی مایع) هم خریداری کند و وارد مسیری جدید شود."
تا پیش از برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، شرکت ملی نفتکش ایران مشکلات جدی درباره اخذ بیمه ناوگان خود داشت؛ که یکی از ضروریات اصلی برای دسترسی به بسیاری از بنادر در جهان است.

در زمان تنش هسته‌ای ایران، کشورهای غربی به منظور وادار کردن ایران به مذاکره برای تغییر سیاست هسته‌ای خود، یک رشته تحریم‌های یک و چند جانبه را به اجرا گذاشتند که از جمله شامل ممنوعیت بیمه نفتکش‌های ایران بود.

در این مدت، صدور نفت ایران به چند کشور از جمله ترکیه، چین، هند، ژاپن و کره جنوبی محدود شده بود که بخش قابل توجهی از آن توسط نفتکش‌های ایرانی صورت می‌گرفت.

افزایش تولید گاز طبیعی

همزمان امیرحسین زمانی نیا، معاون وزیر نفت از افزایش تولید و صادرات گاز طبیعی ایران پس از برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی خبر داده است. زمانی نیا گفته است: "قرداد‌های اخیر با شرکت‌های بین‌المللی نشان می‌هد که این شرکت‌ها بر این باورند که تحریم‌ها برنخواهند گشت."‌او همچنین گفته است: "تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۱۷) تولید گاز ایران به روزانه یک میلیارد متر مکعب افزایش خواهد یافت."

ایران هم اکنون ۸۰۰ میلیون مترمکعب در روز گاز تولید می‌کند.

کمتر از ده روز پیش ایران و کنسرسیومی به ریاست شرکت نفتی توتال فرانسه، پر ارزش‌ترین قرارداد انرژی بعد از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی را برای توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی در تهران امضا کردند.

ارزش این قرارداد نزدیک به ۵ میلیارد دلار اعلام شده و سهم توتال در این کنسرسیوم بیش از ۵۰ درصد است.

قرارداد توتال با ایران در حالی نهایی شد که مدیران این شرکت فرانسوی با توجه به رویکرد دولت جدید آمریکا در قبال ایران، به خطرات سرمایه‌گذاری در ایران به خوبی آگاهند.

پاتریک پویانه، مدیر عامل توتال گفته: "بازار ایران ارزش خطر کردن را دارد."

freebuild

تماس با ما

تماس با ما : 8-88600633-021
ایمیل : info@sabanaft.com

freebuild

آدرس

تهران، میدان شیخ بهایی
خیابان ونک غربی، شماره 172

ما را دنبال کنید