تاریخ انتشار : 1400/12/17 9:39:46
واحدهای نهضت ملی مسکن در ایوانکی، ویلایی است
کد خبر: 1400-12-0019 ; واحدهای نهضت ملی مسکن در ایوانکی، ویلایی است

 

وزارت راه و شهرسازی احداث ۴۰ شهرک را در دستور کار قرار داده که بخشی از آنها قرار است در اطراف مراکز صنعتی از جمله ایوانکی در محدوده سمنان و تهران و همچنین سواحل مکران ساخته شود. به گفته وزیر راه و شهرسازی، واحدهای در نظر گرفته شده در قالب نهضت ملی مسکن برای شهر جدید ایوانکی از نوع ویلایی خواهد بود.

به گزارش صبا نفت و به نقل از ایسنا، وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد علاوه بر ۱۸ شهر جدید فعال در کشور، ۱۸ شهر جدید دیگر و ۴۰ شهرک را با ظرفیت جمعیت‌پذیری حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر احداث کند. از این تعداد قرار است سه شهرک در اطراف تهران ساخته شود.

آنطور که رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ امروز در بیست‌ویکمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران گفته است؛ در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اساسا سیاست بر آن است تا کنار شهرک‌های صنعتی، شهرک‌های مسکونی برای کارگران، مهندسان و دیگر اقشار ایجاد شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سیاست وزارتخانه این است که در کنار صنعت و محل کار، شهرک‌های مسکونی ایجاد شود، توضیح داد: در مکران، تیس و در سایر شهرهای جدیدی که ایجاد خواهند شد ایجاد شهرک‌های مسکونی در کنار شهرک‌های صنعتی در دستور کار خواهد بود.

قاسمی ادامه داد: به عنوان نمونه در طرح نهضت ملی مسکن برای ساکنان شهر تهران و شهر ایوانکی استان سمنان که مراکز صنایع است، برنامه‌ریزی شد که در آن شهر اراضی به شکل ویلایی واگذار شود. این کار با این هدف انجام شده است تا تردد کارکنان صنایع ساکن در شهر تهران محدود شود و کارکنان صنایع در نزدیکی محل کار خود ساکن شوند.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر ۱۸ شهر جدید فعال با جمعیت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور وجود دارد که شرکت عمران شهرهای جدید در نظر دارد ۱۸ شهر با ظرفیت جمعیتی یک میلیون و ۴۶۴ هزار نفر و ۴۰ شهرک با جمعیت‌پذیری ۴۳۵ هزار و ۲۵۲ نفر را بر اساس تکنولوژی‌های نوین، انرژی پاک و دوستدار محیط زیست احداث کند. برنامه این است که مجموعا در آینده ۳۶ شهر جدید و ۴۰ شهرک با هدف‌گذاری اولیه جذب حدود هفت میلیون نفر جمعیت ایجاد شود.

 

کد خبر: 1400-12-0019


© شرکت مهندسی و ساختمانی صبا نفت

freebuild

تماس با ما

تماس با ما : 8-88600633-021
ایمیل : info@sabanaft.com

freebuild

آدرس

تهران، میدان شیخ بهایی
خیابان ونک غربی، شماره 172

ما را دنبال کنید