تاریخ انتشار : 1400/12/24 9:11:53
احداث یک شهرک مسکونی جدید در جنوب پردیس
کد خبر: 1400-12-0028 ; احداث یک شهرک مسکونی جدید در جنوب پردیس

 

ایجاد ۴۰ شهر و شهرک جدید در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که چهار مورد در استان تهران خواهد بود؛ شهر جدید خوارزمی، ایوانکی، شهری در غرب تهران و شهرک فردوس در جنوب پردیس که عملیات تغییر کاربری آن در حال انجام است از آن جمله‌اند.

به گزارش صبا نفت و به نقل از ایسنا، قرار است در جنوب شهر جدید پردیس، یک شهرک مسکونی احداث شود. این خبر را رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده و گفته است: در دولت سیزدهم احداث ۴۰ شهر جدید و شهرک در دستور کار قرار دارد. برخی از مصوبات ایجاد شهر جدید و شهرک اخذ شده است.

به گفته قاسمی، در شهر تهران شهر خوارزمی، شهر ایوانکی و شهری در غرب تهران، شهرک فردوس در جنوب پردیس که عملیات تغییر کاربری آن در حال انجام است، از این نمونه‌ها هستند. در استان‌های مختلف نیز ایجاد شهرهای جدید در دستور کار است که بخشی از سرریز شهرهای بزرگ در شهرهای جدید اسکان خواهند یافت.

پیش از این اعلام می‌شد که علاوه بر ۱۸ شهر جدید فعال در کشور احداث ۱۸ شهر جدید و ۴۰ شهرک در دستور کار شرکت عمران شهرهای جدید قرار دارد. شهریورماه امسال نیز زمزمه‌های ایجاد یک شهرک مسکونی ۷۰۰ هکتاری بین فازهای ۱۱ و ۱۲ شهر جدید، منوط به اخذ مجوز از شورای عالی معماری و شهرسازی شنیده شد که ظاهرا به نتیجه نرسیده است.

اما با خبری که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد امکان ایجاد ظرفیت برای ساخت واحدهای مسکونی جدید در پردیس وجود دارد. پیش از این اعلام می‌شد به دلایلی همچون جانمایی ۸۳ هزار واحد مسکن مهر و کمبود آب متناسب با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفری افق این شهر، بارگذاری جدید در پردیس انجام نخواهد شد.

رستم قاسمی این را هم گفت که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیش از ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید احداث خواهد شد که به زودی عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید با حضور رییس‌جمهوری شروع می‌شود.

بنابراین گزارش، در سال ۱۳۹۱ عملیات احداث ۸۱ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس واقع در ۱۷ کیلومتری شرق تهران آغاز شد که به ۸۳ هزار واحد افزایش یافت. طبق آمار تا شهریورماه امسال حدود ۷۱ هزار واحد تکمیل شده است. شهر جدید پردیس دارای ۱۲ فاز است که فاز ۱۲ آن اواخر آذرماه سال ۱۳۹۹ کلنگ زنی شده است. فازهای یک تا چهار در شهر اصلی، فاز پنج، چهار کیلومتر، فاز هشت، هشت کیلومتر، فاز ۹ پنج کیلومتر، فاز ۱۱ شش کیلومتر از شهر اصلی فاصله دارند. پارک فناوری پردیس در فاز شش، ناحیه صنعتی خرمدشت در فاز هفت و فاز ۱۰ این شهر در منتهی الیه شمالی فاز چهار قرار گرفته‌اند. فاز ۱۲ نیز در پنج کیلومتری شمال شرقی پردیس واقع شده است.

 

 

کد خبر: 1400-12-0028


© شرکت مهندسی و ساختمانی صبا نفت

freebuild

تماس با ما

تماس با ما : 8-88600633-021
ایمیل : info@sabanaft.com

freebuild

آدرس

تهران، میدان شیخ بهایی
خیابان ونک غربی، شماره 172

ما را دنبال کنید