تاریخ انتشار : 1400/11/11 9:33:16
نحوه محاسبه عوارض ساختمان تغییر کرد
کد خبر: 1400-11-0008 ; نحوه محاسبه عوارض ساختمان تغییر کرد

 

به گزارش صبا نفت و به نقل از ایسنا، اعضای شورای شهر تهران صبح دیروز بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه عوارض ساختمانی مبتنی بر ارزش مکانی املاک در شهر تهران روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت و صارمی معاون شهرسازی شهرداری تهران در دفاع از این لایحه گفت: بررسی هایی در خصوص تعیین نرخ عوارض ساختمانی براساس ارزش املاک صورت گرفته است و سعی کردیم با توجه به شرایط اقتصادی این عوارض افزایش چندانی نداشته باشد. به گونه ای که عوارض برای واحدهای مسکونی متوسط حدودا ۱۷ الی ۱۸ درصد افزایش داشته است به این شکل که در پهنه های کم برخوردار تقریبا عوراض افزایش پیدا نکرده و در پهنه های نیمه برخوردار حدود ۵ تا ۱۱ درصد و در پهنه های برخوردار عوارض، کمی بیشتر افزایش یافته است.وی با بیان اینکه لایحه عوارض فعلی به استناد قوانین قوی از جمله قانون جهش مسکن تدوین شده که تاکید شده است حدالمقدور باید عوارض به سمت مشوقهای ساخت و ساز پیش رود، گفت: آمار صدور پروانه امسال نسبت به سال ۹۰ نشان می دهد که حدود یک هشتم رسیده و امسال  حدود ۴۳۷۰ پرونده ساخت صادر شده است و به همین دلیل تلاش می کنیم که عوارض کنترل شود.

وی با بیان اینکه مبلغی که شهرداری از عوارض کسب می کند متوسط به هر متر مربع بین ۲۸۰ تا ۳۲۰ هزار تومان است، ادامه داد:  این ارقام آثار محسوسی ندارد و ما حتی نسبت به برخی کلانشهرهای دیگر همچون مشهد عوارض کمتری می گیریم اما  به دلیل نوسانات فعلی نخواستیم عوارض را افزایش دهیم.

صادقی پیشنهاد داد که شهرداری مکلف شود که نسبت به برخط کردن و هوشمندسازی و درج بارکد در فرم های وصول عوارض اقدام کند در غیر این صورت تخلف کرده است که این پیشنهاد با کسب آرای بیشتر به تصویب رسید.

امانی در ادامه گفت: این مهمترین لایحه سالیانه شورا است که اثر مستقیمی بر روی مسکن تهران می گذارد و چقدر خوب بود که معاون مربوطه بیشتر توضیح می داد چرا که برای اولین بار تهران را به ۵ پهنه تقسیم کردند و متناسب با شاخصهای عدالت و میزان برخورداری عوارض تعیین شده است. به گونه ای که هر چه به سمت جنوب تهران می رویم اخذ عوارض کمتر می شود وحتی به گروه هایی معافیت از پرداخت عوارض داده شده و مردم فکر نکنند که چشم بسته و بدون مطالعه کار کردیم.

اعضای شورای شهر لایحه شهرداری تهران در خصوص اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه عوارض ساختمانی مبتنی بر ارزش مکانی املاک در شهر تهران را به تصویب رساند.

 

 

کد خبر: 1400-11-0008


© شرکت مهندسی و ساختمانی صبا نفت

freebuild

تماس با ما

تماس با ما : 8-88600633-021
ایمیل : info@sabanaft.com

freebuild

آدرس

تهران، میدان شیخ بهایی
خیابان ونک غربی، شماره 172

ما را دنبال کنید