تاریخ انتشار : 1400/11/12 11:16:42
احتمال ساخت مسکن حمایتی ویلایی / جاماندگان چه کنند؟
کد خبر: 1400-11-0010 ; احتمال ساخت مسکن حمایتی ویلایی / جاماندگان چه کنند؟

مسکن مهر پردیس میلیاردی شد | جدول قیمت‌ها - همشهری آنلاین

 

به گزارش صبا نفت و به نقل از اقتصاد آنلاین پس از مدت‌ها گمانه زنی، قیمت مسکن حمایتی مشخص شد. امروز علیرضا جعفری، سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید در یک نشست خبری گفت: قیمت هر متر مربع واحد‌های نهضت ملی مسکن حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.این منبع همچنین گفته است که متراژ هر واحد بین ۷۰ تا ۱۱۰ متر است که به این ترتیب حداقل قیمت هر واحد مسکن حمایتی ۳۲۹ میلیون تومان است. واحدهای ۸۰ متری حدود ۳۷۶ میلیون تومان، واحدهای ۹۰ متری حدود ۴۲۳ میلیون تومان و واحدهای ۱۱۰ متری حدود ۵۱۷ میلیون تومان تمام می شود.

هرچند که پیش از این اعلام شده بود امکان ساخت مسکن حمایتی با مساحت ۶۰ متر هم وجود دارد تا قیمت ها کمتر شود که در این صورت قیمت این واحدها حدود ۲۸۲ میلیون تومان تمام می شود.

همچنین امکان دارد که بلوک های مسکن حمایتی در ۴ تا ۵ طبقه ساخته شود. هرچند که سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید گفته است در صورتی که مجوز افزایش محدوده های شهری صادر شود برنامه ریزی هایی انجام داده ایم که واحدهای دو طبقه و ویلایی هم در دستور ساخت قرار گیرند.
آورده اولیه چقدر است؟

محمود محمودزاده، معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در این زمینه به اقتصاد آنلاین گفته است که میزان آورده اولیه برای دهک اول و دوم و سوم حدود ۲۰ میلیون تومان و برای دهک های بعدی حدود ۴۰ میلیون تومان است.
رقم اقساط مسکن حمایتی چقدر است؟

وزارت راه و شهرسازی، مبلغ اقساط ماهیانه طرح نهضت ملی مسکن برای اقشار کم‌درآمد در مناطق مختلف کشور را بین ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته و مبلغ اقساط برای گروههای متوسط را بین ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تا ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد کرده است.
کیفیت مسکن حمایتی مشابه مسکن مهر است؟

 علیرضا جعفری گفته است که پیشنهاداتی را برای کاهش هزینه تولید مسکن از طریق مدیریت زنجیره‌ ای تولید مصالح ساختمانی با کیفیت در دستور کار خود قرار داده‌ ایم. همچنین رایزنی هایی با پیمانکاران چینی و ترکیه ای انجام شده که برای ساخت مسکن حمایتی مشارکت کنند.

روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی هم به اقتصاد آنلاین اعلام کرد که هدف از رایزنی با شرکت های ترکیه ای و چینی افزایش کیفیت ساخت مسکن حمایتی و ورود فناوری ساخت مسکن به ایران است و البته هنوز این مساله نهایی نشده است.
مهلت ثبت نام مسکن حمایتی تمام شده است؟

در حال حاضر مهلت ثبت نام عموم برای مسکن حمایتی تمام شده است و فقط از مجردان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ثبت نام می شود و این افراد تا آخر بهمن ماه فرصت دارند با ورود به سامانه ثمن (saman.mrud.ir) درخواست خود برای خرید خانه را ثبت‌ کنند.

اولویت این طرح با افراد دهک‌های درآمدی اول تا چهارم است و دیگر دهک‌های درآمدی جامعه در اولویت بعدی خانه‌دار شدن قرار دارند.

اما افراد دهک‌های اول تا چهارم هم باید چهار شرط اصلی را برای ثبت‌نام داشته باشند؛ تاهل، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن خانه و استفاده نکردن از امکانات و تسهیلات دولتی در حوزه مسکن مهم‌ترین شروط ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن است.

البته محمدرضا رضایی کوچی، رییس کمیسیون عمران مجلس چندی پیش به صدا و سیما خبر داد که سامانه ثبت نام طرح ملی مسکن در اسفند ماه مجددا باز خواهد شد و جاماندگان می‌توانند در این طرح نام نویسی کنند.

 

کد خبر: 1400-11-0010


© شرکت مهندسی و ساختمانی صبا نفت

freebuild

تماس با ما

تماس با ما : 8-88600633-021
ایمیل : info@sabanaft.com

freebuild

آدرس

تهران، میدان شیخ بهایی
خیابان ونک غربی، شماره 172

ما را دنبال کنید