تاریخ انتشار : 1400/11/30 12:47:38
۸ هزار میلیارد تومان به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن واریز شد
کد خبر: 1400-11-0037 ; ۸ هزار میلیارد تومان به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن واریز شد

 

​به گزارش صبا نفت و به نقل از ایرنا از وزارت راه و شهرسازی«محمود شایان» مدیرعامل بانک مسکن در خصوص تازه‌ترین وضعیت افتتاح حساب و واریز وجوه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و پرداخت تسهیلات به سازندگان اظهار داشت: تاکنون حدود ۲۹۳ هزار نفر در بانک مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن حساب افتتاح کردند که از این میزان حدود ۱۹۴ هزار نفر آورده خود را به حساب طرح نهضت ملی مسکن واریز کردند.

شایان جمع آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن  را ۱۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان برشمرد و افزود: از جمع آورده متقاضیان تاکنون ۶ هزار و ۷۴۳ میلیارد تومان به حساب سازندگان واریز شده و ۵ هزار و ۶۲۷ میلیاردتومان نیز نزد بانک است تا بتدریج به سازندگان بنا بر پیشرفت پروژه پرداخت شود.

وی ادامه داد: از محل تسهیلات نیز تاکنون یک هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان به حساب سازندگان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا اکنون ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در سراسر کشور به ۸۰۰ هزار واحد رسیده است.  بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی به تفکیک استان و شهر، در حال حاضر ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در مراحل ساخت است. برای مثال در منطقه شهریار در استان تهران، ۵۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در ۹ طبقه با متراژهای ۸۰ تا ۹۵ متری با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد با روش‌های نوین ساخت در حال تکمیل و تحویل تا ۲ سال آینده است که کوچکترین پروژه نهضت ملی مسکن است.

در شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی نیز زمین نهضت ملی مسکن مشخص و برنامه ساخت در حال پیشرفت است و قرار است نخستین خانه‌های نهضت ملی مسکن فروردین امسال در شهرهای جدید کلنگ زنی شود.

شهرهای جدید در پروژه نهضت ملی مسکن بار اصلی را به دوش می‌کشند و تامین زمین نهضت ملی مسکن نیز در شهرهای جدید و در صورت کمبود زمین، در شهرهای مجاور است.

برای تامین زمین اقدامات مهمی انجام شده است و با ایجاد «بانک زمین» در سه ماه گذشته اطلاعات یک‌هزار و ۳۰۰ شهر در این بانک تکمیل شده و اکنون مشخص است زمین‌ها کجا قرار دارد و نوع کاربری آنها چیست.

در ابر طرح‌هایی مثل نهضت ملی مسکن، موضوع اصلی تامین زمین است. در سال‌های گذشته به دلیل عدم شفافیت قانون، زمین‌های دولتی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار نگرفت اما اکنون زمین ۷۶۰ هزار واحد مسکونی در حال بارگذاری در بانک زمین است. همچنین زمین برای ساخت یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی نیز در دست بررسی قرار دارد و قرار است تا پایان سال زمین ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد آماده بارگذاری در بانک زمین شود.

 

 

کد خبر: 1400-11-0037


© شرکت مهندسی و ساختمانی صبا نفت

freebuild

تماس با ما

تماس با ما : 8-88600633-021
ایمیل : info@sabanaft.com

freebuild

آدرس

تهران، میدان شیخ بهایی
خیابان ونک غربی، شماره 172

ما را دنبال کنید