تاریخ انتشار : 1395/6/31 8:36:8
آزادراه تهران- شمال تا 9 ماه دیگر زیر بار ترافیک می‌رود
در قالب پروژه دو خطه‌سازی کل محور هراز، روز گذشته 10 کیلومتر از این مسیر در محدوده پل سیاه‌بیشه تا روستای ناندل افتتاح شد. این باند با اعتبار ...

در قالب پروژه دو خطه‌سازی کل محور هراز، روز گذشته ۱۰ کیلومتر از این مسیر در محدوده پل سیاه‌بیشه تا روستای ناندل افتتاح شد. این باند با اعتبار 600 میلیارد ریال اجرا شده است که قرارگاه خاتم الانبیا پیمانکاری آن را برعهده داشته است. محور هراز از کوتاه‌ترین محورهای ارتباطی با شمال کشور است و روزانه حدود 21 هزار خودرو به طور متوسط از این محور عبور می‌کنند که لازم است دو خطه‌سازی آن به سرعت تکمیل شود. در این پروژه 10 کیلومتری 800 متر دیوار بلند، یک دستگاه پل به طول 42 متر و دو رشته تونل به طول یک‌هزار متر وجود دارد. افزایش ظرفیت ترافیکی از 2800 دستگاه به 5900 دستگاه خودرو در ساعت، بهبود کیفیت تردد و کاهش 20 دقیقه‌ای زمان سفر از مزایای اجرای این پروژه است.

130 هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا داریم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 130 هزار میلیارد تومان پروژه در حال اجرا داریم، گفت: امسال با اختصاص 100 میلیارد تومان به پروژه 4 خطه‌سازی محور هراز حدود 2 قطعه از 3 قطعه این پروژه تکمیل می‌شود. وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح 10 کیلومتر از محور دوم جاده هراز اظهار داشت: محور هراز کوتاه‌ترین مسیر به استان‌های شمالی و مازندران است و در این راستا جذابیت خاصی از نظر تردد دارد. وی افزود: طی سه سال اخیر 4 خطه کردن این محور در دستور کار قرار گرفت.

آخوندی اظهار داشت: 4 خطه کردن محور هراز در قالب سه قطعه اجرا می‌شود که از آمل تا بایجان به طول 62 کیلومتر تا پایان 95 تکمیل خواهد شد. آخوندی افزود: قطعه‌ای دیگر به طول 29 کیلومتر حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بعد از سال 95 همه کارگاه‌های خود را در آن متمرکز می‌کنیم. وی با بیان اینکه امسال 100 میلیارد تومان اعتبار به 4 خطه کردن محور هراز اختصاص داده‌ایم، گفت: در این پروژه پل، تونل و دیوارهای بلند زیادی باید ساخته شود. آخوندی ادامه داد: در حال حاضر 130 هزار میلیارد تومان پروژه در کشور داریم اما تخصیص اعتبارات به آنها ناکافی است که تلاش کرده‌ایم به روش‌های دیگر تأمین اعتبار نظیر اسناد خزانه اسلامی، ‌اوراق بهادار، طرح و ساخت و بازگشت دولت آنها را اجرا کنیم.

تکمیل کل 4 خطه محور هراز، هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

وی با اشاره به تردد زیاد خودرو بر محور هراز، گفت: این محور پرترافیک‌ترین و در عین حال زیباترین جاده‌های ایران است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این محور پرترافیک باید 4 خطه شود که اجرای آن در قالب باند دوم، احداث دوم، احداث پل و دیواره‌های بلند در حال اجرا است.

آخوندی با بیان اینکه این پروژه از نظر فنی و مالی سنگین است، گفت: تکمیل کل 4 خطه هراز، هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

آزادراه تهران - شمال بهار آینده زیربار ترافیک

وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه دیگر تهران به شمال پروژه آزادراه تهران - شمال است که از بزرگترین پروژه‌های ملی محسوب می‌شود که امروز وضعیتی افسانه‌ای در اذهان عمومی مردم پیدا کرده است. وی ادامه داد: قطعه چهارم این پروژه تکمیل شده است و تلاش می‌کنیم قطعه اول در بهار 96 زیر بار عبور ترافیک برود. آخوندی بیان کرد: در  محور قزوین - رشت بخش منجیل تا رودبار به طول 11 کیلومتر در حال احداث است که همه تونل و پل است؛ اجرای این خط به اندازه اجرای کل آزادراه قزوین - رشت هزینه دارد اما تا پایان امسال تحویل می‌دهیم. وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه دیگر که در راستای اتصال مرکز تهران به شمال در حال اجرا است مسیرهای الموت به تنکابن و رحیم‌آباد به کلاچای است که بتازگی آغاز شده‌اند.

اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۵ محور منتهی به شمال

در حاشیه این مراسم خیرالله خادمی معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها با بیان اینکه ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۵ محور منتهی به شمال اختصاص می‌یابد، گفت: برای تکمیل قطعه اول آزادراه تهران ـ شمال امسال ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این قطعه اختصاص می‌یابد.

freebuild

تماس با ما

تماس با ما : 8-88600633-021
ایمیل : info@sabanaft.com

freebuild

آدرس

تهران، میدان شیخ بهایی
خیابان ونک غربی، شماره 172

ما را دنبال کنید