تاریخ انتشار : 1398/9/19 16:19:4
عبور از پیک حاد آنفلوآنزا/ تامین شدن انسولین به‌اندازه کافی
کد خبر: 1398-09-0023 ; عبور از پیک حاد آنفلوآنزا/ تامین شدن انسولین به‌اندازه کافی

عبور از پیک حاد آنفلوآنزا/ تامین شدن انسولین به‌اندازه کافی

ایسنا/سمنان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مهار آنفلوآنزا در کشور خبر داد و گفت: با ارائه آموزش‌های لازم و همراهی‌های مردم امروز از پیک حاد آنفلوآنزا عبور کردیم.

دکتر سعید نمکی در حاشیه سفر به میامی استان سمنان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان رشد و پراکندگی آنفلوآنزا کمتر شده و این بیماری مهار شده است. وی در پاسخ به پرسشی در خصوص کمبود برخی داروها و از جمله آنسولین از تامین داروهای لازم خبر داد و تصریح کرد: کمبود انسولین در کشور وجود ندارد و در حال حاضر این دارو به اندازه کافی وجود دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه‌ریزی برای افتتاح و بهره‌برداری از یک‌هزار پروژه در کشور خبر داد و افزود: تا هفته سلامت در اردیبهشت 99 به طور هفتگی 20 و ماهانه 50 پروژه بهداشت و درمان در کشور افتتاح می‌شود. وی از افتتاح 66 بیمارستان کشور تا اردیبهشت 99 خبر داد و گفت: خوشبختانه علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری اعتبارات خوبی به این بخش اختصاص یافته و تلاش می‌کنیم همه پروژه‌ها را تکمیل و افتتاح کنیم.

نمکی در پاسخ به پرسشی در خصوص جذب نیروی جدید در این وزارتخانه خاطرنشان کرد: فرآیند جذب 10 هزار نیروی جدید به زودی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به سفر امروز خود به میامی و بازدید از بیمارستان نیمه کاره میامی وعده داد که عملیات اجرایی این بیمارستان با سرعت بیشتری انجام و در آینده نزدیک افتتاح شود. وی از تامین تجهیزات مرکز جامع سلامت میامی خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتباری به ساختمان شبکه بهداشت میامی نیز اختصاص می‌یابد تا به سرعت تکمیل شود و مهمتر این قرار است که استقلال شبکه شهرستان میامی را اعلام کنیم. دکتر نمکی با اشاره به درخواست مسوولان برای تامین برخی تجهیزات بیمارستانی گفت: تجهیزات سنوگرافی، تصویربرداری و...طی همین هفته به میامی ارسال خواهد شد.

این عضو کابینه با اشاره به نیاز مردم رانش‌دیده کالپوش به خدمات بهداشتی درمانی گفت: قرار است که یکی از سه مرکز مستقر در کالپوش به مرکز شبانه روزی ارتقا یابد تا مردم از خدمات آن بهره‌مند شوند. به گزرش ایسنا دکتر نمکی تا ساعاتی دیگر با حضور در شهرستان شاهرود چند پروژه درمانی و از جمله یکی از بزرگترین اورژانس های کشور را در این شهرستان و در مسیر پرتردد تهران -سمنان-شاهرود-مشهد افتتاح خواهد کرد.


© روابط عمومی شرکت مهندسی و ساختمانی صبانفت

freebuild

تماس با ما

تماس با ما : 8-88600633-021
ایمیل : info@sabanaft.com

freebuild

آدرس

تهران، میدان شیخ بهایی
خیابان ونک غربی، شماره 172

ما را دنبال کنید