تاریخ انتشار : 1398/12/5 14:12:12
توزیع ۲۴۲ چادر بین زلزله‌زدگان قطور در آذربایجان غربی
کد خبر: 1398-12-0003 ; توزیع ۲۴۲ چادر بین زلزله‌زدگان قطور در آذربایجان غربی

توزیع ۲۴۲ چادر بین زلزله‌زدگان قطور در آذربایجان غربی

ایرنا - رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از توزیع ۲۴۲ دستگاه چادر امدادی و ۲۲۴ تخته پتو در میان زلزله‌زدگان منطقه قطور خوی در استان آذربایجان غربی خبر داد.

مرتضی سلیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با ارائه آخرین گزارش خدمات رسانی هلال احمر به آسیب دیدگان و متاثرین از زمین لرزه ۵.۹ ریشتری قطور، خوی در استان آذربایجان غربی افزود: این برنامه پاسخگویی اسکان و تغذیه اضطراری در مناطق آسیب دیده از زمان وقوع این زلزله در ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه عصر یکشنبه تا ساعت ۹ صبح روز جاری در دستور کار ۳۵ تیم فعال عملیاتی متشکل از ۱۷۷ نیروی امدادی هلال احمر و با استفاده از ۵۹ دستگاه خودروی عملیاتی قرار گرفت که با تلاش این نیروها تاکنون این شمار چادر و پتو به ترتیب در روستاهای میر عمر(۹۲ دستگاه چادر)، کوتان آباد(۶۶ دستگاه چادر و ۸۰ تخته پتو) و گرناویک(۸۴ دستگاه چادر و ۱۴۴ تخته پتو) توزیع شده است.

وی ادامه داد: برنامه توزیع چادر و بسته های غذایی شرایط اضطراری پیچیده در روز جاری در روستاهای ترس آباد، حبش علیا، حبش سفلی، راویان و چالیان با قوت و جدیت در حال برنامه ریزی و اجراست.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: طبق آخرین ارزیابی های انجام شده میدانی مشخص شد که منطقه متاثر از این زمین لرزه تا شعاع ۱۵ کیلومتری از کانون دارای ۳۲ روستا با ۱۵۷ هزار و ۹۰ نفر و سه هزار و ۸۳۱ خانوار است.

سلیمی با شاره به اطلاعات افراد آسیب دیده از این زمین لرزه نیز گفت: این زلزله بر اساس آمار سازمان اورژانس کشور ۱۰۹ مصدوم برجای گذاشته که ۷۶ نفر از آنان به مراکز درمانی (۲ نفر از سوی جمعیت هلال احمر) منتقل و ۳۳ نفر (۲ نفر از سوی جمعیت هلال احمر) در محل درمان سرپایی شدند و بیشترین آسیب دیدگی ها در روستاهای میرعمر، گرناویک، مخین، زری، چالیان، قطور، کوتان آباد، حبش علیا و سفلی، راویان و ترس آباد ثبت و گزارش شده است.

وی اقدامات صورت گرفته از سوی جمعیت هلال احمر را برای خدمات رسانی به زلزله زدگان منطقه قطور خوی در استان آذربایجان غربی را نیز تشریح  کرد و گفت: فعالسازی مرکز کنترل و هماهنگی عملیاتی مرکز استان و سازمان امداد و نجات، فراخوان شعب معین شهرستان خوی از جنوب استان، اعزام یک فروند بالگرد جهت ارزیابی هوایی، بارگیری و ارسال اقلام زیستی و مواد غذایی به منطقه از شعبه چالدران، پلدشت، شوط، ماکو و مرکز استان گوشه ای از این اقدامات بوده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ارسال اقلام زیستی و غذایی به منطقه زلزله زده قطور خبر داد و گفت: تا کنون ۲ هزار و ۵۰۴ دستگاه چادر، ۳۴۰ تخته موکت، چهار هزار و ۲۳۰ تخته پتو، ۱۱۸ شعله چراغ والور، یکهزار و ۵۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۳۰۰ قوطی کنسروجات، ۶۰ کیلوگرم پودرلباسشویی و عدس، قند و شکر هر کدام ۶۰ بسته به منطقه زلزله زده ارسال شده است.

به گزارش ایرنا ساعت ۱۹:۳۰ یکشنبه‌شب مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، وقوع زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری زرآباد در عمق ۲۸ کیلومتری زمین را گزارش کرد.

این زلزله در ۲۱ کیلومتری زرآباد،  ۲۵ کیلومتری خوی و ۳۱ کیلومتری قره ضیالدین در استان آذربایجان‌غربی رخ داد.


© روابط عمومی شرکت مهندسی و ساختمانی صبانفت

freebuild

تماس با ما

تماس با ما : 8-88600633-021
ایمیل : info@sabanaft.com

freebuild

آدرس

تهران، میدان شیخ بهایی
خیابان ونک غربی، شماره 172

ما را دنبال کنید